Byron Bay, love it! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu Byron Bay, love it! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu

Byron Bay, love it!

Blijf op de hoogte en volg Silvia

02 November 2012 | Australië, Sydney

Vandaag is precies mijn derde dagje in Byron Bay en het voelt alsof ik hier al weken ben. Het is een klein stadje met nog een redelijk groot centrum en de mensen zijn echt ongelofelijk aardig. De vibe is echt perfect hier!

Zit momentele in een internetcafe om te kijken of het lukt om te skypen ,et Holland in 20 minuten. Het is best lastig omdat er 10 uur tijdsverschil tussen zit dus de enige manier om te skypen (als ik geen free wifi in mijn hostel heb) is voor jullie smorgesn rond 8 uur max. Dus dat is wel een beetje stom.

Gister ben ik samen met Andy, (Canada) Daniel (Canada) en Laura&Emma (UK) naar Nimbin geweest. Nimbim is een klein hippiestadje niet heel ver van Byron. We hebben een auto gehuurd met z'n allen en hebben er een road trip van gemaakt. Nimbin was best grappig en ze hadden een heel leuk museumpje. Maar na 1,5 uur hadden we alles daar ook wle gezien dus zijn we verder gegaan richting een nationaal park. Na 20 minuten kwamen we erachter dat we totaal de verkeerde kant op reden dus moesten we omkeren en weer terug naar Nimbin. Na daar de goede weg te hebben gevraagd kwamen we uiteindelijk uit bij het park. Het was gloeiend heet die dag niet normaal. DE wind was niet eens verkoelend, maar gewoon super warm! Maar toen kwamen we dus uit bij een mooie waterval met een groot meer eronder en een heleboel rotsen eromheen. Hier hebben we even een verkoelende duik genomen (jep en van de rotsen afgesprongen!) Daarna zijn we verder gereden naar de NimNimfalls. Dit was echt een lachertje! Een geweldig uitzicht, daar niet van, maar de waterval was helaas niet meer dan een pis straaltje vanwege de hitte. Al met al zijn we veilig thuisgekomen en hebben we een heerlijke dag gehad!

Vandaag ben ik samen met wat meiden naar de Lighttower gewandeld, aan de andere kant van Byron. Een tocht van ongeveer een uur over het strand en veel traptreden om uiteindelijk uit te komen helemaal bovenaan en een geweldig uitzicht! Ik heb zelfs het geluk gehad om walvissen en dolfijnen te spotten. Het plan is om morgenvroeg of zondagochtend naar de Lighttower te gaan om daar de zonsopgang te zien. Moeten we alleen rond 4.00 al vertrekken dus dat gaat nog zwaar worden!

Het hostel waar ik momentele in verblijf (Aquarius) raad ik iedereen aan! Geweldig hostel, je krijgt zelfs voor elke dag dat je blijft een eetbon voor een diner. Deze moet je inwissselen bij de bar voor een drankje a la $3 en dan krijg je gratis eten! Echt top. Ik was erover aan het denken om aanstaande zondag met de jongens van Canada naar surfers te gaan. Maar heb nu eindelijk contact kunnen maken met Roxanne dus waarschijnklijk dat ik toch nog langer in Byron blijf dan. Gratis slaapplaatsen zijn nooit weg en misschien ga ik dan toch hier zoeken naar werk!

Dat is hetgeen ik tot nu toe heb gedaan. Heb echt het idee dat ik hier al superlang zit maar het is pas 1,5 week! (Nog niet eens zelfs). Het geld gaat wel echt hard hier! In een hostel slapen kost ongeveer 28$ per nacht dus reken maar uit wat je in de week kwijt bent aan alleen al slapen. Ga nu proberen even te facebooken met Linda!


P.s Check mijn nieuwe lading foto's op mijn facebook! (Maud/Loes kan een van jullie ze aan oma en opa laten zien aub? :) )

  • 02 November 2012 - 09:40

    Ans Suiker:

    Hoi Silvia,
    Uit je berichten valt te lezen dat je het super naar je zin hebt en dat alles goed verloopt. Fijn om te horen. Er is in dat land ook zoveel moois te beleven, dus geniet ervan, je komt er msschien maar 1 keer in je leven of je moet misschien besluiten te gaan emigreren(grapje). Geniet van deze mooie tijd Silvia en we zien je volgende reisverslag vol spanning tegemoet. Lieve groetjes, Ans.

  • 03 November 2012 - 03:41

    Silvia:

    Bedankt voor de lieve reactie! :)

  • 03 November 2012 - 15:01

    Lilian:

    Hoi Silvia,
    Heb net eens even gelezen waar je zit en allemaal al hebt gedaan, om jaloers op te worden. Geniet er maar lekker, van wij zullen hier wel kou lijden! Het ziet er daar in ieder geval niet verkeerd uit, heel veel plezier zal snel weer uit kijken naar je volgende verslag. groetjes van je liefste buurvrouw!

  • 05 November 2012 - 13:58

    Yvonne:

    Hey Silvia,
    Leuk om weer een nieuw verhaal van je te lezen, moet het echt wel bijhouden. Je schrijft en beleefd genoeg.
    Fijn dat opa en oma het ook kunnen volgen.
    Groetjes en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Afgestuurd aan de NHTV in Breda in Februari 2012 en nu ga ik naar Australie. Ik ben van plan om heel de oostkust af te reizen, te bezichtigen, ervaringen opdoen en leuke mensen tegen te komen. Ik ga voor 4,5 maand weg en als het kan misschien nog wel langer. Maar dat zien we tegen die tijd wel :D Als jullie contact willen opnemen kunnen jullie mij een e-mailtje sturen, als ik dan Wifi heb zal ik proberen jullie mails te beantwoorden.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 12086

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 24 Februari 2013

Eastcoast of Australia

Landen bezocht: