Almost X-mas - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu Almost X-mas - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu

Almost X-mas

Blijf op de hoogte en volg Silvia

19 December 2012 | Australië, Rainbow Beach

Howdiow! Het is hier weer bloedheet aan het worden dus dat wordt lekker zweten met kerst! Vandaag hebben we staff x-masparty, ben benieuwd hoeveel staff er op komt dagen want iedereen heeft het raze druk. Maar wordt vast gezellig!

Aankomende vrijdag hebben we een secret santa in het huis. Oja, ben sinds 2 dagen oververhuist naar het backpackershuis. Heerlijk om nu mijn eigen kamertje samen met Leanne te hebben en een dikke inloopkast! Keuken en huiskamer met tv ook allemaal aanwezig :). We hebben lootjes getrokken met alle backpackers en Vera en Rieka (receptie en manager). voor $10 kopen we een cadeautje en iedereen neemt ook wat lekker mee in het thema van tapasnight! Ben benieuwd, wordt vast gezellig! En daarna samen borrelen in de bar.

Kerst komt nu toch wel erg dichtbij! Waarschijnlijk hebben we een diner op het strand met de backpackers en wat oudjes van de adventure company. Allen, superlieve oude man is een paar jaar geleden verlaten door zijn vrouw n heeft vier dochters die ergens in Australie wonen, en zou jkerst dus voor het derde jaar op rij alleen vieren. Ik stelde voor dat hij gezel;lig met ons kerst viert dus waarschijnlijk nemen we wat roast chicken mee naar het strand, wat drankjes en maken we een bonfire op het strand! Mits het niet te droog is want er is nu een verbod op bonfires omdat het zo warm is en de kans op een grote brand aanweZig is. Als de politie je spot krijg je honderden en misschien wel 1000 euro boete dus dat gaan we niet riskeren!

Net een cadeautje voor mijn secret santa gekocht, Vera. Ze is in verwachting en heb een superschattig roze cupcake gekocht die je kunt openen met een armbandje erin. Hoopt dat ze er blij van wordt! Foto's zullen later volgen!

Hoe is het thuis met iedereen? Jullie nog leuke verhalen beleefd?

xxxxxxxxxxx

• 19 December 2012 - 09:41

Ans Suiker:

Hoi Silvia,
    Je laatste verslagen wijzen erop dat je het echt naar je zin hebt. Gelukkig geen enge dingen meegemaakt de laatste periode. Zijn wij hier in het Limburgse ook weer gerust. Jullie zijn dus ook al volop bezig met kerst. Is heel anders als hier, koud en guur weer, jullie zitten op het strand, lijkt me ook wat hebben voor 1 keer, maar ook niet vaker, ik vindt voor mezelf dat ik Kerst thuis moet vieren.
    Werk wat je hebt gevonden bevalt je ook goed zo te horen, verdiend netjes en deze baas betaald dus wel uit zoals het hoort. Hier gaat alles zijn gangetje, je vroeg voor leuke verhalen, nou dat heb ik niet echt. Stond afgelopen maandag ingepland voor een kijkoperatie maar die is niet doorgegaan, kwam een speodgeval tussen, dus behoorlijk balen. Nu wachten tot begin volgend jaar.
    Wil je namens de Suikertjes alvast een hele fijne kerst toewensen en een heel gelukkig en gezond 2013.
    Hopelijk zien we je volgend jaar weer stralend terug met heel veel verhalen en foto's in Baarlo.
    Ga je goed meid.
    Lieve groetjes, Ans, Lodie en Sharon.

• 22 December 2012 - 08:47

Chanan:

Hee Sil!

Leuk verhaal weer :) Lijkt me erg apart om kerst te vieren op het strand haha (of in ieder geval met zo'n hoge temperaturen), maar voor een keer wel leuk! Ben wel benieuwd naar de foto's allemaal hoor! ;)

In ieder geval wensen wij je een héle fijne kerst toe, en hopelijk verloopt alles verder volgens plan (of heb je die nog niet? Haha)

x

• 27 December 2012 - 08:29

Jan:

Hallo Silvia,

Voor eerst nog een zalig kerstfeest, wel te laat.
    Gisteren hoorde ik op de radio waar een Nederlandse, Australische aan het woord was dat het bij jullie niet echt de warme kerst is die men daar mag verwachten. Maar misschien valt het mee want Australië is groot. Nu op naar de jaarwisseling. Heb je dan vrij?
    Silvia alvast een heel goede jaarwisseling en een goede rutsch naar 2013 met veel goed nieuws en leuke verrassingen.

Veel groeten uit Baarlo,
    Jan

• 27 December 2012 - 11:22

Yvonne:

Hoi Silvia.
    Ik heb net toch maar weer eens even de tijd genomen om jouw blog te lezen.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Wij hebben hier onze buikjes weer 2 dagen verwend. Ik hoop dat je ook een fijne kerst hebt gehad. Je zult toch wel geskyped hebben met mam of kan ze het nog steeds niet.
    Groetjes uit het zonnige Bergen (het regent nu even niet).

• 31 December 2012 - 18:18

Mam:

Hoi Silvia,

wij kunnen ons opmaken voor oudjaar.
    Oliebollen van het gemengdkoor, wafels enz.
    Jij bent al begonnen aan 2013. Het vuurwerk in Sydney was op de tv erg mooi.
    Hebben jullie ook vuurwerk gehad?
    Laat het jou goed gaan in het nieuwe jaar en beleef nog vele leuke herinneringen in Australie.

• 31 December 2012 - 19:52

Peter & Katja:

Ha Silvia,

Wel een beetje vreemd, voor jou is het al 2013 terwijl wij nog in 2012 zitten.
    Wij wensen jou een geweldig mooi, gelukkig, gezond en gezellig nieuw jaar !!!

Blijf vooral genieten.

Groetjes, Peter & Katja.