Still alive after a very hectic week! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu Still alive after a very hectic week! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu

Still alive after a very hectic week!

Blijf op de hoogte en volg Silvia

31 Januari 2013 | Australië, Rainbow Beach

Al eerste, ik ben nog steeds alive! Sorry dat ik een tijdje niets meer van me heb laten horen. Was van plan na mijn tweede Fraser Island trip weer een coole post te plaatsen maar toen begon helaas de meest chaotische hectische week die ik tot nu toe in mijn hele leven heb meegemaakt!

Laten we bij het begin beginnen ...........

Iedereen van mijn Fraser Island family was gestopt met werken en was van plan me te verlaten. Zoals jullie weten begon het een paar weken geleden met Josie en Ryan, daarna gingen Dan en Mici er vandoor en de meiden (Hannah, Leanne en Kelly) zouden er ook vandoor gaan. Maar voordat het zover was gingen we met de meiden gezellig nog een keer op een gratis tripje naar Fraser Island! Helaas was het weer de laatste dagen niet zo goed maar dat kon de pret natuurlijk niet drukken. Toen we s'morgens wegreden begon het al te regenen en eigenlijk heeft het de drie dagen dat we op het eiland zijn geweest bijna contstant geregend. We hadden een hele leuke groep met toffe mensen en hebben er gewoon het beste van gemaakt. Ik vond het zelfs eigenlijk niet eens zo erg dat het regende! Het eiland zag er namelijk heel anders uit als de eerste keer dat ik er was. Het was veel groener, we hadden echt wat regen nodig, en het was supercool om in de 4x4 te rijden op het strand en dan het shipwreck en de kust te zien opduiken in de mist. Enige nadeel was dat ik elke keer snachts wakker werd omdat onze tent lekte en ik met mijn voeten in een plas water lag.

De laatste dag van onze toer, de zaterdag, zijn we iets eerder terug gegaan dat gepland. Normaal komen de groepen rond 3/5 terug maar wij waren iets na 12en al terug. Er was namelijk noodweer afgeroepen en ze zouden het eiland gaan afsluiten. Wij dus terug met onze hele groep. Toen begon de drama. De groep die op het eiland was en eigenlijkl op zondag naar huis zou komen ging ook deels al terug. En dan hadden we nog de groep die eigenlijk die dag uit zou gaan maar dus niet gegaan was vanwege het weer. Resultaat: VEEL te veel mensen op een plek die dus niet allemaal in een bed konden slapen. Als noodoplossing hebben we uiteindelijk het communitycenter dat tegenover het hostel op het grasveld ligt geopent en daar hebben een stuk of 70 backpackers op de grond geslapen op dekens met slaapzakken. De volgende dag werd het nog een stuk erger. Overal in Queenslang waren liters regen gevallen dus de wegen water afgesloten, alles stond water (tot 8/20 meter hoog in sommige steden), bussen reden niet meer, de telefoonlijnen lagen plat, internet deed het niet meer en om alles nog een stuk erger te maken deden de eftposmachines het niet meer en konden mensen ook geen geld meer pinnen! De hele stad was dus afgesloten van alle vorm van communicatie en er was ook nog eens geen geld meer. Gelukkig was hier lang niet zo erg dan in de rest van Aus! Steden stonden helemaal onder water, er zijn totaal 6 doden gevallen zo ver en vele mensen zijn hun huizen kwijtgeraakt. Google maar eens even, het was een serieuze orkaan, Gary genaamd als jullie het op willen zoeken ;)

Jullie kunnen je niet eens voorstellen wat een drama het hier afgelopen dagen op receptie is geweest. We hebben voor gratis accomodatie moeten zorgen,geld ingechipt samen met het andere hostel zodat we gratis eten konden aanbieden voor de mensen zonder cash etc. ... En dan komt er elke minuut iemand naar de receptie om te zeiken over iets. Behoorlijk frustrerend dus! Maar van de andere kant ... Wel leuk om mensen hier langer te hebben dan 2 dagen! Leuke vrienden hier gemaakt, een tweeling uit Nederland, twee meiden uit Nederland en twee gasten uit Engeland en nog een groep uit Engeland. Momenteel is de rust gelukkig weer wedergekeerd. Het is nu wachten op de bus van vanavond om te zien hoeveel mensen er opdagen en hopelijk gaat alles vanaf aankomende maandag alles weer normaal verloopt.

Dus mama en papa alles gaat goed! Sorry dat ik niet op mailtjes of berichtjes kon reageren maar ik ben nog levend en alles gaat gelukkig weer goed hier! Binnenkort na deze week ook weer tijd om skypeafspraken te maken dus laat maar even weten iedereen!

Lots of love xoxo

  • 31 Januari 2013 - 09:00

    Ans Suiker:

    Hoi Sil, wat een verhaal weer. Verhalen beginnen heel spannend maar lopen gelukkig allemaal met een sisser af. Ach ja als die tijd in Australie helemaal gladjes verloopt is er ook niks spannends aan moet je maar denken. Maar ben toch blij te horen en te lezen dat het weer allemaal goed gaat.
    Sil houdt nu eenmaal van avonturen, daar zijn we inmiddels wel achter. Natuurlijk krijgen wij hier ook wel het een en ander mee van de overstromingen en denken dan vaak aan jou, wat krijgt ze hiervan mee enz enz. Gelukkig dat het nu allemaal weer een beetje zijn gangetje gaat daar bij jullie. Het aftellen kan ook zo langzaam aan beginnen of ben je hier nog helemaal niet mee bezig? Heb je al een idee wanneer je terug komt, heb begrepen van Mam in Maart, maar is dat begin of laatst van de maand. Ga je het carnaval niet missen? Ach ja denk maar zo dat komt ieder jaar weer terug, maar dit avontuur zeker niet. Meid ga je goed. Veel plezier nog en pas goed op jezelf.

    Lieve groetjes vanuit het Blerickse, Ans, Lodie en Sharon.

  • 31 Januari 2013 - 12:40

    Yvonne:

    Hoi Silvia,
    Fijn om weer iets van je te lezen. Heb net mam aan de telefoon gehad. Ik was een beetje ongerust omdat ik al lang niks meer gehoord had. Denk dan toch maar eens Thea bellen. Dus van haar het een en ander gehoord. Ben weer helemaal op de hoogte.
    Tot de volgende keer en geniet met volle teugen!
    Groetjes uit het natte Bergen.
    Ps ik ga nog even googlen.

  • 31 Januari 2013 - 13:17

    Peter & Katja:

    Ha Silvia,

    Heb net even gegoogled en het vreselijke noodweer in Australië gezien. Wat een ellende. Gelukkig is het nu weer wat rustiger. En wij maar mopperen als het een dag regent.
    Wij zijn vorige week bij vrienden geweest die enkele maanden in Australië en Nieuw Zeeland zijn geweest en hebben foto's gezien. In één woord GEWELDIG! We hebben nu een beetje een idee van wat jij allemaal meemaakt.
    Dus blijf vooral genieten van je reis.

    Heel veel groetjes, Peter & Katja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Afgestuurd aan de NHTV in Breda in Februari 2012 en nu ga ik naar Australie. Ik ben van plan om heel de oostkust af te reizen, te bezichtigen, ervaringen opdoen en leuke mensen tegen te komen. Ik ga voor 4,5 maand weg en als het kan misschien nog wel langer. Maar dat zien we tegen die tijd wel :D Als jullie contact willen opnemen kunnen jullie mij een e-mailtje sturen, als ik dan Wifi heb zal ik proberen jullie mails te beantwoorden.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 12089

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 24 Februari 2013

Eastcoast of Australia

Landen bezocht: