Mijn tweede run als backpacker - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu Mijn tweede run als backpacker - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu

Mijn tweede run als backpacker

Blijf op de hoogte en volg Silvia

13 Maart 2013 | Australië, Airlie Beach

Jups. Nu na eindelijk een week weet ik weer hoe vreselijk het is om een backpacker te zijn. Of een twatpacker zoals we het zelf ook wel noemen. Leven uit mijn veel te zwarem hoe heb ik in godsnaam zo veel meer spullen, backpack, en wachten in de zeikende regen bij de busstop. Ach wel! Laat ik jullie eerst even mee terug nemen naar mijn laatste dag in Rainbow.

Donderdag nu bijna twee weken geleden. (Het duurde even voordat ik internet heb gevonden!) Het lijkt al zo veel langer geleden nu. Nadat ik zo lief was om gratis nog van 7 tot 1 uit te helpen op receptie, alleen maar omdat mijn manager gewoon echt een tofwijf is!, was ik dan eindelijk vrij! Woehoeee. Nadat ik mijn geld naar het postkantoor had gebracht om te laten storten was het dan tijd voor mijn goodbyeparty. Stiekem nog best wel rijk geworden hier dacht ik zo! ;) Samen met Ashton en Ally hadden we wat wijn ingeslagen en er een feestje van gemaakt. Na 5 flessen en 2 verbrandde pizza's later gingen we naar het hostel waar alle leuke mensen naartoe waren gekomen voor mijn laatste nacht! Het was echt supergezellig en precies zoals ik het me voorgesteld had. De volgende morgen moest ik mijn tas inpakken. Dat was een hele klus! Ik besefte me niet dat ik zo veel meer spullen heb gekregen en aangeschaft sindags dat ik in Rainbow was! 3 maanden is natuurlijk wel een lange tijd. En toen was het zover. Al mijn tassen gepakt en naar het hostel gelopen. Alle backpackervriendjes, Rieke, Ally, Emma iedereen had iets liefs op een blaadje geschreven dat ik pas mocht lezen als ik in de bus zat. Echt superlief. Ik besloot om mijn Nederlandse vlag in Rainbow achter te laten asl nagedachtenis. Hij zou nu in de bar of in de Peterpans moeten hangen dus ik weet zeker dat ze mij niet vergeten! Toen was de bus daar en moest ik er toch eindelijk op. Veel knuffels en glimlachjes later zat ik in de bus. Ik besef me dat ik superveel gelukg heb gehad dat ik in de job daar in Rainbow heb gekregen.Ik mis het nu al, het werk, de plaats, mijn favoriete plekje op het strand en alle vrienden die gemaakt heb.

De volgende stop was Agnus water/Town of 1770. Genaamd naar de datum dat James Cook Australie heeft ontdekt. Hier heb ik Dan nog opgezocht, een gast waar ik 2 maanden mee in Rainbow heb gewerkt. Het was raar om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien maar het was top om bij te kletsen en hem in zijn nieuwe omgeving te zien. 77 in nog kleiner dan Rainbow beach dus er is niet echt heel veel te doen. En het was echt hondenweer, de hele dag door! Heb een nacht extra in 77 doorgebracht omdat de bussen er niet konden komen vanwege de overstromingen. Gelukkig werkte er een leuke crew in het Cool bananas hostel waar ik mee kon chillen en heb ook wat leuke mensen uit Nederland en Engeland ontmoet. Neil had me meegenomen achterop zijn motor, dezelfde als waar ze de scooterootours mee doen, en heeft me naar de lookout in 77 gebracht. Het was prachtig!

Een dag later als gepland kwam ik dus in Airlie beach aan.Om half 9 sochtends, we hadden ook nog 1,5 uur vertraging met de bus. Die middag om 2 uur vertrok mijn boot pas dus ik had genoeg tijd om even te relaxen en wat van de stad te zien. Airlie beach lijkt het meest op een resortstadje met een hele mooie grote haven en een grote hoofdstraat. Helaas waren ze aan de straat aan het ewrken dus dat deed een klein beetje af aan het geheel. Ook hebben ze een grote mooie lagoon.De Whitsundays was fantastisch! We startte met regen de eerste dag maar hadden de tweede dag de helft van de dag zon en de laatste dag zelfs alleen maar zon. Ik zat op de boomerang en we hebben wat echt zeilwerk gedaan met de boot half in het water en iedereen op de hoge kant met de beentjes overboord.High side dry side. Low side suicide zoals de skipper ook wel zei. Het was de eerste keer dat ik ben wezen snorkelen en i loved it! Het was zo cool om tussen allemaal verschillende vissen te zwemmen. Zebravissen, nemovissen, vissen met de kleuren fluoride groen, blauw, roze en geel. En dan het koraal. Echt wauw! Felblauw, groen, geel, roze, paarsm rood. Het is er allemaal en onaangetast en ziet er betoverend uit. We zijn een keer op een schilpaddenplek gaan snorkelen maar ik heb er helaas geen gezien. Ben nu wel heel enthousiast om maandag naar het great barrier reef te gaan en daar een scubadive te doen!

Maar eerst morgen naar Cape Trib, een regenwoud net boven Port Douglas.Ik blijf daar ook een nachtje slapen in een hostel in het midden van het woud. Ben benieuwd! dan dinsdag naar Brisbane vliegen en dan naar huis! Het komt nu wel erg dichtbij. Triest dat er een einde komt aan dit avontuur maar ik heb ook heel veel zin om iedereen weer te zien en bij te kletsen! Nou, tot snel allemaal en ik zal proberen om mijn vliegtuig niet te missen! Dus maak dich gin zurg mam, ik kom alijk truuk! ;)

  • 13 Maart 2013 - 07:49

    Mam:

    Natuurlijk kom je terug en het eerste wat je vraagt is krijg ik zuur vlees als ik thuis kom.
    Dus de kookpot gemist, alleen daarvoor al is het een reden om huiswaarts te keren.
    Goede reis en ik hoop dat je niet te veel vertraging hebt.
    Met ongeveer 50 graden verschil zal het hier wel wennen worden.
    Maar dan heb je dit jaargetijden in Nederland ook niet geheel hoeven te missen en krijg je nog het laatste (hopelijk) toefje ervan.

  • 13 Maart 2013 - 14:16

    Linda:

    tot snel zussssssie
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Maart 2013 - 19:02

    Peter & Katja:

    Ha Silvia,

    Dank je voor al je reisverslagen, ook wij hebben genoten van jouw avontuur.
    Goeie reis terug!

    Groetjes, Peter & Katja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Afgestuurd aan de NHTV in Breda in Februari 2012 en nu ga ik naar Australie. Ik ben van plan om heel de oostkust af te reizen, te bezichtigen, ervaringen opdoen en leuke mensen tegen te komen. Ik ga voor 4,5 maand weg en als het kan misschien nog wel langer. Maar dat zien we tegen die tijd wel :D Als jullie contact willen opnemen kunnen jullie mij een e-mailtje sturen, als ik dan Wifi heb zal ik proberen jullie mails te beantwoorden.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2754
Totaal aantal bezoekers 12094

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 24 Februari 2013

Eastcoast of Australia

Landen bezocht: