Morgen begint mijn eerste dag als 'echte' backpack - Reisverslag uit Sydney, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu Morgen begint mijn eerste dag als 'echte' backpack - Reisverslag uit Sydney, Australië van Silvia Joppen - WaarBenJij.nu

Morgen begint mijn eerste dag als 'echte' backpack

Door: Silvia Joppen

Blijf op de hoogte en volg Silvia

27 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Vanaf morgen begint mijn backpackersleven eindelijk echt! Gisteren heb ik dan eindelijk een hostel geboekt in Sydney, het Base Hostel. Het ligt midden in het centrum. Woensdag en donderdag wordt het lekker weer, tussen de 25 en 28 graden dus ik denk dat ik dan (nog) eens een bezoekje breng aan Bondi Beach of Manly Beach. De Blue Mountains staan ook nog op de planning voor de komende week en dan ga ik misschien al weer verder omhoog!

Waar naartoe. Geen idee. Er zijn zo veel dingen die ik nog wil zien en zo veel plaatsen! Heb wel al een tip gekregen over Greyhound bussen, die rijden heel ver dus dat is mooi! Ik heb geen idee hoe het met het internet zit de komende dagen want volgens mij is er in het hostel geen gratis wifi en kost het 5 dollar per uur! Dus dan wordt hem dan niet.

Sommige dingen hier zijn inderdaad echt stukken duurder dan in NL maar veel dingen vallen ook gewoon mee. Een brood kost bijvoorbeeld gewoon 2 dollar (geen 7 mama ;) ) maar een fles tequilla kost hier bijvoorbeeld 40 euro terwijl wij 18 euro betalen! Wejooo. Ik heb nu nog best rustig aan gedaan omdat ik natuurlijk ook nog bij Bo logeer. Hostels kosten toch makkelijk zo'n 30 dollar per nacht, dus zo'n 25 euro. Dan gaat het geld snel. Maar ik ga weer even gezellig doen hier op mijn laatste avondje!

Jullie horen snel weer van me!
P.s Check de eerste foto's. Als alles goed is gegaan heb ik de eerste foto's nu online gezet.

Byeeeeeee x

  • 27 Oktober 2012 - 17:08

    Joeri Van Den Herik:

    Serieus hostels 25 euro ja?

  • 28 Oktober 2012 - 02:52

    Silvia Joppen:

    Ja ligt er wel aan waar je zit. In cairns heb uk er bijvoorbeeld al eentje gevonden van 15 euro per nacht. Sydney is natuuurlijk wel de duurste stad.

  • 28 Oktober 2012 - 10:58

    Yvonne :

    Hoi Silvia,
    Zo te lezen en te zien ga je een fantastische tijd tegemoet.
    Geniet ervan. Voor je het weet ben je weer terug in het koude kikkerlandje.
    Groetjes uit Bergen. Dan weet je neem ik aan wel wie dat ik ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Afgestuurd aan de NHTV in Breda in Februari 2012 en nu ga ik naar Australie. Ik ben van plan om heel de oostkust af te reizen, te bezichtigen, ervaringen opdoen en leuke mensen tegen te komen. Ik ga voor 4,5 maand weg en als het kan misschien nog wel langer. Maar dat zien we tegen die tijd wel :D Als jullie contact willen opnemen kunnen jullie mij een e-mailtje sturen, als ik dan Wifi heb zal ik proberen jullie mails te beantwoorden.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 12103

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 24 Februari 2013

Eastcoast of Australia

Landen bezocht: